onsdag 26. desember 2007

STITCH 2008.


Dette er en sy-broder-stitch along for 2008.
Vi syr/ broderer motiver gjennom hele 2008 som monteres slik vi vil.
Temaet er "De nære ting": det som opptar oss, vær og vind: familie, hobbier, årstider og ferieminner.
Størrelse på bakgrunnstoffet:5 x 7 ferdig på sømmens bakgrunn, - kuttes før søm 6" x 8" (15 cm x 20 cm)
Hva må du gjøre?
* sy et motiv med norsk tekst hver måned i 2008.
* montere blokkene slik du vil (får tips underveis)
* du kan sy ekstrablokker med tekst, og applikere om en slik blokk er med
* delta og vise fram så vi andre kan akke og ve'e oss over hvor fint det er


Dette har eg meldt meg på, det var i Hobbyboden eg oppdaga dette. Det er starta av Merete , det er og oppretta ein blogg Stitch 2008 . Dette skal bli spennende. Mønsteret for januar er lagt ut. Har ikkje sydd stitchery så mykje, men har prøvd litt, har problem å få stinga like lange. Har tenkt å bruke restegarn, mest DMC. Har fått eit bærenett med restar som svigermor har kjøpt i den tida ho broderte mykje. Ho broderer ikkje lengre og da var eg heldig å få dette. Har kjøpt meg boks og nøsta opp ein del av det, arven tar eg godt vare på. Trur eg har resten som skal til i hus og.

1 kommentar:

pip sa...

Hyggeligt at du også syer med på stitch 2008, at du ikke kan sy stingene lige lange betyder ikke noget, mine har da også forskellige længder, små sting når der er rundinger, det kan ikke ses syntes jeg.